leftmodule
  • Greek
  • English

 ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΑΓΡΟΤΙΚΗΣ
       ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΚΑΙ ΤΡΟΦΙΜΩΝ



ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΕΝΩΣΗ
ΕΥΡΩΠΑΪΚΟ ΓΕΩΡΓΙΚΟ ΤΑΜΕΙΟ
ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΕΓΓΥΗΣΕΩΝ
ΤΜΗΜΑ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΥ (Ε.Γ.Τ.Π.Ε.-Π.)


δράση χρηματοδοτήθηκε πό τό πιχειρησιακό πρόγραμμα (Ε.Π.)  “Αγροτική νάπτυξη - νασυγκρότηση τς παίθρου 2000 - 2006 ξονας 7” και συγχρηματοδοτήθηκε πό τό Ερωπαϊκό Γεωργικό Ταμεο Προσανατολισμο και γγυήσεων – Τμμα Προσανατολισμο.

This action was financed by the operation project “Rural development Reconstruction of the country 2000 – 2006 Axis 7” and also financed by the European Agricultural Fund Department.



Ατή  νσωμάτωση, πού προκύπτει πό τήν σύνδεση κκλησίας καί Εχαριστίας, «διαφωτίζει καί τό νόημα πού χουν τά λλα λειτουργήματα τς κκλησίας». Διαφωτίζει καί τό ργο το Μοναχο.

ν συντομί θά ναφέρω δύο περιπτώσεις πού σήμερα χουν λλη σημασία:

1) ναφέρω τό λεγόμενο «λαϊκό στοιχεο» τς κκλησίας. Σήμερα θεωρεται ς λαϊκός κάθε νας πού δέν χει χειροτονία. Μόνο μέσα στήν θεία Εχαριστία μπορομε νά ρίσουμε τήν ληθινή ννοια το λαϊκο. λαϊκός στήν ρχαία κκλησία χει τήν δική του «χειροτονία», δηλαδή τό χρσμα. Μετά τό βάπτισμα, πού γινόταν μέσα στήν θεία Λειτουργία, χρίετο καί παιρνε τήν θέση του περιμένοντας νά μετάσχη στήν Εχαριστία. Ατό τόν κανε «λαϊκό».

2)  πίσκοπος, πού εναι «ες τπον καί τόπον» Χριστο, εκονίζει τόν Χριστό στήν θεία Εχαριστία. Δέν ντλε πό κανένα λλο δίκαιο τήν ξουσία του. Ο πηγές μαρτυρον τι εναι προεστώς τς θείας Εχαριστίας. Ο πίσκοποι, πού σήμερα στό πρώτιστο ατό ργο τους δίνουν ποδεέστερη σημασία καί τό ξίωμά τους τό ντιλαμβάνονται ς κοσμικά διοικητικό, κκοσμικεύουν τήν κκλησία.

 

κενο μως πού νδιαφέρει στό θέμα μας εναι θέση το Μοναχο στήν Εχαριστία, δηλαδή στήν κκλησία.

Ξεφυλίζοντας τά σκητικά βιβλία τν Πατέρων βρίσκει κανείς ποικιλία διδασκαλιν στα ποα φαίνεται νά σχολονται περισσότερο μέ τήν σκητική τς καθάρσεως πό τά πάθη τς ξασκήσεως τς νοερς προσευχς. Ατό μφανίζεται σέ τέτοιο βαθμό, στε πολλοί σύγχρονοι μελετητές νά ποσυνδέουν τά σκητικά κατορθώματα πό τήν λαμπρότητα πού μεταδίδει  κκλησία διά τς Εχα-ριστίας. Θεωρον τούς σκητικούς γνες, κυρίως τήν νοερά προσευχή, ς «προσδιορίσιμη μέθοδο ποκαταστάσεως το νθρώπου στή φυσική του κατάσταση πού εναι θέωση.  πόκτηση, λένε, τς νοερς προσευχς καί μόνον, καθιστ γκυρα τά Μυστήρια».

Κατά τήν πατερική ντίληψη, στω κι ν δέν πάρχει συστηματική ναφορά στά Μυστήρια τς κκλησίας, πως εδαμε, τά προϋποθέτει. Τά Μυστήρια εναι  ληθινή πηγή τς χάριτος πού καθιστ καί τήν νοερά προσευχή καί τά σκητικά κατορθώματα καί λα τά πόλοιπα χαρίσματα γκυρα. λα ατά τά κατορθώματα μπορον νά βρεθον καί νά κατορθωθον καί ξω πό τήν κκλησία.  ρθόδοξη σκητική, νοερά καί σωματική, συντελε στήν νεργοποίηση τς χάριτος, σύροντας τήν χλύν τς φιλαυτίας το νοός καί ποτινάσσοντας τίς «τοξίνες» το σώματος. χάρις τν Μυστηρίων γκρύπτεται σάν τό άριο κενο, πού χρυσαλίδα ναποθέτει σέ πόκρυφα μέρη τς γς καί περιμένει τήν πώαση τήν ποχή πού θά θερμάνει  λιος, πως λέει νας πατήρ τς κκλησίας. τσι καί Μοναχός, πού γνωρίζει τι « ησος Χριστός ν μν στίν», πως λέει  πόστολος Παλος καί πού μετέχει νσυνείδητα στήν θεία Εχαριστία, ντας φορτισμένος μέ τήν γιαστική δύναμη τν Μυστηρίων κατά τήν ρα τς σκητικς του ργασίας, δίκην ναζωπυρωτικο νέμου, τήν κρυμμένη σπίθα πού βρίσκεται ντός του νζωπυρώνει καί τήν διαδίδει σ’ λο του τό εναι.