leftmodule
  • Greek
  • English

 ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΑΓΡΟΤΙΚΗΣ
       ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΚΑΙ ΤΡΟΦΙΜΩΝ



ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΕΝΩΣΗ
ΕΥΡΩΠΑΪΚΟ ΓΕΩΡΓΙΚΟ ΤΑΜΕΙΟ
ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΕΓΓΥΗΣΕΩΝ
ΤΜΗΜΑ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΥ (Ε.Γ.Τ.Π.Ε.-Π.)


δράση χρηματοδοτήθηκε πό τό πιχειρησιακό πρόγραμμα (Ε.Π.)  “Αγροτική νάπτυξη - νασυγκρότηση τς παίθρου 2000 - 2006 ξονας 7” και συγχρηματοδοτήθηκε πό τό Ερωπαϊκό Γεωργικό Ταμεο Προσανατολισμο και γγυήσεων – Τμμα Προσανατολισμο.

This action was financed by the operation project “Rural development Reconstruction of the country 2000 – 2006 Axis 7” and also financed by the European Agricultural Fund Department.



 κκλησία μας ντάσσει στή χορεία τν γίων Πατέρων καί τίς γυναικεες ψυχές, ο ποες ξεπερνντας τό γυναικεο φρόνημα, κολουθον τό μοναστικό μαρτύριο μέ ξ σου μπονη ναγωγή πρός τόν Θεό, γάπη καί πόθο γιά τήν σκηση ως θανάτου, καθιστντας γνωστά τά μυστήρια το Θεο καί στή δική τους φύση, πως καί ο Πατέρες. τσι ο ββδες καί ο μμδες στήν ρθόδοξη κκλησία καθίστανται ο καθοδηγητές το λαο το Θεο, χι μόνο κ τς σπουδς καί τς μαθήσεως, λλά κυρίως κ τν παθημάτων τους. Μέ τή ζωή τους καί μέ τήν διά πολλν γωνισμάτων κραυγή τους: Κύριε ησο Χριστέ Υέ το Θεο λέησόν με, φανέρωσαν τήν γωνία το πεπτωκότος νθρώπου γιά σωτηρία καί λύτρωση καί τήν μπειρία τς θείας κοινωνίας καί φωτοχυσίας. πέκτησαν τόν θρίαμβο τν γίων καί γιναν πλανες διδάσκαλοι τς κκλησίας διά τν ποίων  κκλησία ζ τήν παραδεδομένη λήθεια το Χριστο.

  π. Σωφρόνιος λέγει τι ταν δέν πάρχει διωγμός "τήν θέσιν το μαρτυρίου λαμβάνει  μοναχισμός".  κάθε ληθινός μοναχός πιθυμε τό μαρτύριο γιατί μέσα του μαρτυρεται  ζωή το Χριστο.  ζωή το Μοναχο εναι πόλυτα φιερωμένη καί δοσμένη στόν Σωτρα Χριστό. Καί πως κενος δωσε τόν αυτό Του γιά μς, γιά τή σωτηρία μας καί θέλει νά γίνεται καθ΄ μέραν νθρωπος πό γάπη σ΄ μς, κατά τόν γιο Γρηγόριο τόν θεολόγο, τσι τό Πνεμα το Θεο κατασκευάζει τόν ληθινό Μοναχό καί Χριστιανό νά θέλη νά προσφέρεται καθ΄ μέραν στόν Θεό μέ τόν πιό τέλειο τρόπο γάπης πού εναι  θυσία καί νά ναδύεται κάθε στιγμή  κατ΄ εκόνα Θεο ρριζωμένη φεση το νθρώπου, νά γίνεται μοιος μέ τόν Θεό καί θεός κατά χάριν.

ταν  διωγμός το αματος δέν φίσταται στήν κκλησία διεξάγεται  πάλη κυριαρχίας τν δυνατοτέρων πί τν σθενε-στέρων. Συνήθως ο νθρωποι πού στερονται τς γνησίας χριστιανικς ζως, τς δυνατότητος δηλαδή νά προσλάβουν τόν Χριστό "καθώς στι" κόμη καί ῾ὅταν στερονται καί ατς τς μέσης διανοητικς κανότητας νά διεισδύσουν στά μυστήρια τς ζως, γίνονται ναπόφευκτα μικροί τυρρανίσκοι. ποδεχόμενοι τήν "δίαν ντίληψιν" σάν τήν "σχάτην τελειότητα" μάχονται νά τήν πιβάλουν πάνω σ΄ λη τήν δομή τς κκλησίας. Συσχηματί-ζονταιμέ τούς ρχοντες τος αἰῶνος τούτου, χρησιμοποιον τά πορίσματα τν στείρων σκέψεών τους ς μέσα διοικήσεως τς κκλησιαστικς ζως, πορρίπτουν τήν τελειότητα τς εαγγε-λικς μπειρίας καί μάχονται πολλές φορές κατ΄ ατς καί τν κφραστν της. πό δ ο ποικίλες παρεκλίσεις καί αρέσεις, ο συγκρούσεις καί ο διωγμοί, ο λλοιώσεις τς χριστιανικς διδασκαλίας καί ο συγκριτισμοί τν διαφόρων χριστιανικν μολογιν καί θρησκειν. Δέν διστάζουν κόμη νά "μεταίρουν ρια αώνια" πού ο μπειροι γιοι πόστολοι καί Πατέρες θεσαν γιά τήν διασφάλιση τς λήθειας το Χριστο.

 μοναχισμός πού δέν εναι πινόηση νθρώπων λλά πως λέγει  μακαριστός π. Σωφρόνιος "ποτελε κατηγορικήν προστα-γήν το πνεύματος μν κατόπιν τς παφς ατο μετά το -γίου Πνεύματος", καλεται μέσα στούς αἰῶνες καί εδικά σήμερα νά προσφέρη τήν μαρτυρία τς θλιβείσης πό τούς σκητικούς γνες "καρδίας του" κατά τρόπο ποκαλυπτικό καί μολογητικό, κόμη καί μαρτυρικό, γιά τήν διάσωση καί διαιώνιση τς θείας ζως.  λήθεια το Θεο δέν μαρτυρεται μέ πιστημονικές, λογικές  πλειοψηφικές μαρτυρίες, λλά πό μαρτυρίες ποκαλυπτικές διά Πνεύματος γίου καί πό ν-θρώπους ο ποοι "φθησαν ν τ τόπ το θεο καί φαγον καί πιον" κατά τόν Προφήτη μετ΄ ατο καί ο νθρωποι ατοί εναι συνήθως κενοι ο ποοι "κατά τό πλθος τν δυνν ατν" δέχθησαν τίς παρακλήσεις το Πνεύματος καί "εφράνθη  ψυχή τους" πό τούς γλυκούς καρπούς Του.

 παρακμή τς μοναχικς ζως ξ ατίας τς πείσμονος σωτερικής καί ξωτερικς πολεμικς πολλν, κόμη καί κκλησιαστικν ταγν, κατά τούς περασμένους αἰῶνες, φεραν σοβαρό πλγμα στό ρθόδοξο κκλησιαστικό σμα. Στίς μέρες μας φαίνεται  θεωρητικοπρακτική παρέκκλιση πό τά δεδομένα τν γίων ποστόλων καί Πατέρων καί θά φαν περισσότερο ν συγκληθ  λεγόμενη μεγάλη πανορθόδοξη Σύνοδος.  μαλθα-κότητα πού δημιουργήθηκε στά μέλη τς κκλησίας πό τήν λλειψη σκητικν γώνων, πόρροια σως καί τς γενικώτερης σύγχρονης ποχς, κατήργησε τήν μεσότητα τς εαγγελικς ζως, τήν λογικοποίησε καί στέρησε τήν κκλησία πό τήν "κατ΄ ασθησιν καρδίας" παρουσία το γίου Πνεύματος στίς καρδιές πολλν γετν της. πότε  διαστροφή τς Εαγγελικοπατερικς παραδόσεως καί  ποβάθμιση τς ξίας τν δογμάτων γιά τή διατήρηση το γνο ρθόδοξου θους, παρουσιάζεται μφανς στίς σύγχρονες διασκέψεις.

Ο Πατέρες δέν πολυτοποιον τίς σκήσεις σάν ατοσκοπό στή ζωή τους. Δέν χαρακτηρίζεται σάν ληθινός χριστιανικός βίος ατός πού βγαίνει μέσα πό σκήσεις χωρίς σκοπό καί στόχο, λλά  συμμόρφωση το Χριστιανο πρός τόν Χριστό, καί  βίωση το θεανθρώπινου βίου Του, εναι τό χαρακτηριστικό γνώρισμα το ληθινο ραστή το Θεο. πότε  ξοδος στήν ρημο δέν συντελεται μόνο τοπικς. Τό φιλοκαλικό πνεμα πού διαιωνίζεται μέσα σ΄ λα τά πλάτη καί μήκη τς ρθοδοξίας καθίσταται προσληπτό πό λα τά μέλη τς κκλησίας, ρκε νά πονται "τος Πατράσιν μν" σάν ληθινά τέκνα το Χριστο.