leftmodule
  • Greek
  • English

 ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΑΓΡΟΤΙΚΗΣ
       ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΚΑΙ ΤΡΟΦΙΜΩΝ



ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΕΝΩΣΗ
ΕΥΡΩΠΑΪΚΟ ΓΕΩΡΓΙΚΟ ΤΑΜΕΙΟ
ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΕΓΓΥΗΣΕΩΝ
ΤΜΗΜΑ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΥ (Ε.Γ.Τ.Π.Ε.-Π.)


δράση χρηματοδοτήθηκε πό τό πιχειρησιακό πρόγραμμα (Ε.Π.)  “Αγροτική νάπτυξη - νασυγκρότηση τς παίθρου 2000 - 2006 ξονας 7” και συγχρηματοδοτήθηκε πό τό Ερωπαϊκό Γεωργικό Ταμεο Προσανατολισμο και γγυήσεων – Τμμα Προσανατολισμο.

This action was financed by the operation project “Rural development Reconstruction of the country 2000 – 2006 Axis 7” and also financed by the European Agricultural Fund Department.



Προσφώνησις

τοῦ Καθηγούμενου τῆς Ἱερᾶς Μονῆς Ἀρχιμ. Μαξίμου

στήν Α.Θ.Π. τόν Οἰκουμενικό Πατριάρχη κ. Βαρθολομαῖο

κατά τήν ἐπίσκεψη του στήν Ἱερά Μονή τήν 29.5.1999.

 

 

Παναγιώτατε καί θειότατε ρχιεπίσκοπε Κωνσταντινουπόλεως

νέας Ρώμης καί Οκουμενικέ Πατριάρχα μν

κ.κ. Βαρθολομαε

 

 Κατά τήν εσημον ταύτην στιγμήν κφράζομεν τήν βαθυτάτην χαράν μας διά τήν πίσκεψίν Σας ες τήν Παλαίφατον Σταυροπηγιακήν Μονήν το γίου Διονυσίου το ν λύμπ.

  πίσκεψή Σας ατή ποτελε δι᾿ μς τούς ταπεινούς μοναχούς μέγαν πλουτισμόν καί θείαν παρηγορίαν ες τόν πολύπλευρον γνα μας πρός ρατούς καί οράτους χθρούς.

  φιξις Σας δ, συνοδευομένου πό το πεπνυμένου ρχιεπισκόπου θηνν καί πάσης λλάδος κ. Χριστοδούλου, το ποίου  παρουσία νταθα πληρο πίσης τήν καρδίαν μας μεγίστης χαρς, περιποιε μεγίστην τιμήν ες τήν Μονήν μας, διότι διά δευτέραν φοράν μετά τήν πίσκεψιν το ειμνήστου προκατόχου Σας κυρο θηναγόρου κατά τό 1963, ξιώνεται ατη νά ποδέχεται ς Μέγαν πισκέπτην της τόν Οκουμενικόν Πατριάρχην.

  κενωτική κατάβασις το Οκουμενικο Πατριάρχου δι᾿ μς τούς ρθοδόξους δέν εναι πλς πίσκεψις νός προσώπου στω καί το πρώτου ν τ ρθοδοξί, λλά κείνου ες τό πρόσωπον το ποίου ντικρύζομεν τό στορικόν βάρος τς ποστολς Του. ντικρύζομεν τό Βυζάντιον μας, τό ποτελον τόν διαπρύσιον ρωτά μας. Τήν μψυχον εκόνα τς πονεμένης Ρωμιοσύνης. Τό δεδες μας, πρός τό ποον τείνομεν ς λαός καί ς θνος. Τόν σφαλ κανόνα τς ρθοδοξίας μας καί τόν κτινοβολοντα Φάρον μας, π᾿ που  πολυπαθής Χριστοφόρος λαός μας, αρων προνομιακς, πό συστάσεως του τόν βαρύν μαρτυρικόν σταυρόν του, καθοδηγεται καί ψοται ες αθερίους καί ἀῢλους κόσμους.

 Ο χαλεποί καιροί, ο ντίξοες περιστάσεις, ο «σύγχρονοι» πολιτισμοί,  ποκριτική γάπη τν νωνύμων καί πωνύμων δθεν μοπίστων δελφν μας παρουσιάζουν πάντοτε τό πού νήκομεν. Τό φιλόθεον καί φιλάνθρωπον τοτο γένος δέν νήκει πουθενά, οτε ες τήν νατολήν οτε ες τήν Δύσιν. Δέν πάρχει προηγούμενον ες τήν στορίαν, πού νά μιλλται μέ τάς παραδόξους συνθέσεις το Βυζαντίου, συνθέσεις τς εσεβείας καί τς πολιτικς, τς γιότητος καί τς γκοσμίου ξουσίας, τν θείων ναζητήσεων καί τν λικν πραγματώσεων, τς κκλησίας καί τς Συγκλήτου. νήκομεν ες τόν Θεόν καί τήν θεόγραφον στορίαν το γένους μας. Γενάρχης δέ καί σύμβολον τς ναδέλφου ατς στορικς πραγματικότητος εσθε Σες, Παναγιώτατε Δέσποτα. Διά τοτο καί πάντες γαλλόμεθα « ν παροξυσμ γάπης» καί «ζήλ Θεο» πί τ μφανίσει μν.

  προσωπικότης μν χει παγκόσμιον κτινοβολίαν διά τό πολυτάλαντον ατς. Διά τοτο πιστεύομεν τι ν πιγνώσει φέρει ν αυτ τό βάρος ατς τς στορικς πραγματικότητος.  ρόλος τόν ποον καλεται νά παίξη  Μεγάλη Σας μορφή ες τούς χαλεπούς συγχρόνους καιρούς διά τούς ρθοδόξους Χριστιανούς, τούς πανταχο τς γς διεσκορπισμένους, εναι καθοριστικός. Καλεσθε ς Πατήρ πνευματικός λων μας, νά γίνετε  κυματοθραύστης τν αρετικν καί ποικιλοτρόπως πιτιθεμένων κατά τς μωμήτου πίστεώς μας, καταγγέλων τήν ποκρισίαν καί κενότητα ατν, στε νά διαφυλαχθ  ρθόδοξος λήθεια καθαρά καί νά ποτραπον τά πονηρά διαβούλια κατ᾿ ατς. Διά νά εσέρχωνται ο πιστοί μας ες τό μυστικόν ταμεον τς κκλησίας καί νά πολαμβάνουν τήν θεουργόν νωσιν μετά τς γίας Τριάδος, πού συντελεται ν γί Πνεύματι ντός Ατς.

 λοι ο ρθόδοξοι ασθανόμεθα τήν νάγκην Πατερικο στηριγμο, διότι  κκλησία μας νομάζεται καί εναι Πατερική.  ποχή μας τείνει νά καταργήση τούς θεσμούς καί μπνέει τήν ατονόμησιν το νθρώπου πό τόν Θεόν. Τοτο δέ τό πιτυγχάνει μέ τήν ψευδεπίγραφον πομίμησιν τς ατοθεώσεως, οαν  πονηρός καί ρχέκακος φις πεσχέθη ες τούς πρωτοπλάστους καί πέτυχε τήν «πρό Θεο, δίχα Θεο καί ο κατά Θεόν» θέωσιν, δηλαδή τήν ατολατρείαν καί σατανολατρείαν.

Κατά τόν μέγαν σύγχρονον Πατέρα τς κκλησίας μας Γέροντα Σωφρόνιον «Ζμεν ες ποχήν κατά τήν ποίαν, νεκα τν γεγονότων το αἰῶνος μν,  τραγωδία τς πτώσεως καθίσταται φθαλμοφανής . . . τό κακόν ρθοται . . . διά συνεχς αξανομένης δυνάμεως. Τό τέλος τς πιγείου στορίας τς νθρωπότητος γίνεται «πιστημονικς» καταληπτόν. Αριον σως θά εναι καί τεχνολογικς πλέον φικτόν.  κατά οκτρόν τρόπον παράλογος χαρακτήρ τν συγχρόνων γεγονότων δηγε μς ες βαθεαν πορίαν. . . Τί λοιπόν νά πράξωμεν, άν οτως χουν τά πράγματα ; Νά πελπισθμεν καί νά κπέσωμεν το «αωνίου Εαγγελίου» ; . . . Καί άν κπέσωμεν, τότε τί λλο θά κανοποιήση μς ν λ τ κτίσει; ληθς, οδέν ντως πάρχει, περ θά δύνατο νά χωρίσ μς π᾿ το Θεο, σον βαρύς καί άν εναι  γών μν . . . Διήνοιξε τούς φθαλμούς μν πρός τό πειρον καί εναι δύνατον πλέον νά κλείσωμεν ατούς κ νέου καί νά προτιμήσωμεν τήν τυφλότητα τν ρτιγεννήτων : «Θαρσετε, γώ νενίκηκα τόν κόσμον» επεν  Κύριος. δού, στάμεθα πρό το Ζντος πολύτου. κριβς ατό καί μόνον ατό ναζητομεν. . . ». Ατά λέγει  μέγας Πατήρ.

μες ο ρθόδοξοι διδάχθημεν νά ναφερώμεθα ες τούς Πατέρας μν ο ποοι πλανς ρθοτομον τόν Λόγον τς ληθείας καί ατη  ναφορά μς καθιστ κοινωνούς τς μπειρίας ατν καί μς διασφαλίζει τήν ερήνην τήν πάντα νον περέχουσαν καί τήν νότητα ν τ κκλησί.

  ρθόδοξος κκλησία διατηρε τούς θεσμούς καί τά χαρίσματα. Τά πρόσωπα εναι ο φορες τν θεσμν καί τν χαρισμάτων. Εναι κενα τά ποα ξιοποιον  καί καταργον τούς θεσμούς καί τά χαρίσματα. Εναι κενα πού Θεοποιον  κοσμικοποιον τήν κκλησιαστικήν παράδοσιν. μες ο μοναχοί πιστεύομεν ες τούς θεσμούς καί τά χαρίσματα τς κκλησίας. Θεωρομεν τι ο πίσκοποι μας ς Θεσμός καί Χάρισμα εναι  καρδιά τς κκλησιαστικς εταξίας. Εναι τό σημεον ναφορς λων μας καί ο φορες μέσ τν ποίων διανέμονται ες τήν κκλησίαν τά χαρίσματα το γίου Πνεύματος. Διά τοτο  καθημερινή μας ες τόν Θεόν προσευχή ατήν τήν διακονίαν πιτελε. Νά ναδεικνύη  Θεός Πατέρας καί Διδασκάλους γίους, ξίους οακοστρόφους το κκλησιαστικο Σκάφους, πεπληρωμένους περφυσικν ποκαλύψεων «ψουμένους καί συναπτομένους τ Θεαρχικ Τριαδικ Μονάδι, περάνω καθεστώτων σαρκός, κόσμου καί κοσμοκράτορος, στε νιδιοτελς καί χωρίς σκοπιμότητας αροντες καθ᾿ μέραν τόν μαρτυρικόν Σταυρόν το Κυρίου, νά φράζουν πσαν εσοδον πλάνης ες τήν κκλησιαστικήν Μάνδραν το Χριστο.

 λλά καί μες ς Μοναχοί πολύ περισσότερον χομεν νάγκην τν δικν Σας προσευχν. Εχηθετε νά πιτελμεν τό «πάγγελμα» μν πό τήν γάπην καί τάς εχάς το οκείου καί ξίου ποιμενάρχου μν κ.κ. γαθονίκου, διαφθόρως. Νά γίνη  νος καί  καρδία μας δοχεον καθαρόν καί δεκτικόν τς μυστικς διδασκαλίας το Χριστο, στε νά δωμεν τό «ατομάτως πόμενον τ προσευχ το νο» ρεμον Πνεμα πάσης ναγωνίου σκέψεως πηλαγμένον.

 Παναγιώτατε,

 Τό γνώριμον διά τό Οκουμενικόν Πατριαρχεον Σταυροπηγιακόν τοῦτο Μοναστρι, λλά καί σύμπας  λαός τς Πιερίας καί πέραν ατς, πού τό περιβάλλουν μέ πολλήν γάπην, Σς ποδέχονται σήμερον ς  οκογένεια τόν πατέρα της κροτοντες τάς χερας καί ψάλλοντες τόν μνον «Τόν Δεσπότην καί ρχιερέα μν Κύριε φύλαττε ες πολλά τη».

 Καλς λθατε.